Pony On Track

Pony On Track
Pemberley sto f.01, e. Likstahöjdens Komet u. Piquet

fredag 12 mars 2010

Stallet 6.30, 4 st, pay and ride, hopptävling

Min fredag började 6.30 i stallet. Runt 7.15 satt jag till häst. Surprise var först ut. Hon var till en början något tjafsig i munnen men blev sedan fin. Det känns redan bättre i galoppen efter att ha arbetat några dagar med att hon ska gå mer framåt och inte hänga i handen då hon lätt blir som en gunghäst.

Nästa ut var Issa, som alltid är lika arbetsvillig som K sa. Ja, hon är ett energiknippe av dess like som verkligen vill arbeta. Dock med humör men hon har inte stått i sargen på länge nu. Hon blir bara bättre och bättre just nu. I love her! Nästa helg får vi se vad hon säger om hoppningen för Anna.

Tredje ut för dagen blev Soley som ska gå en Pay and Ride i Askersund imorgon. LA:1 ska jag rida cirka klockan 12.30. Det blir en tidig morgon i stallet imorgon för jag ska rida Issa samt släppa ut alla hästar innan jag åker iväg med Solis.

Sist ut idag var Pemsan som som vanligt hittar på saker att titta på. Just nu är det snöklumparna som ligger längs vägen efter de har plogat som är farliga. Hon blev dock fin i slutet och jag fick en bra kontakt mellan skänkel och hand. Hon ska annars bli antingen att hon ligger på lite för mycket eller att man inte alls har någon mun på henne. Jag arbetade en hel del med gas och broms. Galopp-trav-galopp-skritt-galopp och så vidare.

På söndag ska Pemsan hoppa LC och LB i Ågrena på ridklubben. En lokal tävling med två stycken elever från min hoppgrupp som ska starta sin första tävling. Jag ska coacha dem och hoppas att det går bra! Det är alltid nervöst att starta sin första hopptävling och dessutom när det är hemma.

Nu ska jag dock krypa till sängs. Det blir en lång dag imorgon!

God Natt! LP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar