Pony On Track

Pony On Track
Pemberley sto f.01, e. Likstahöjdens Komet u. Piquet

torsdag 11 mars 2010

Snurrig i bollen

Jag vet inte hur det står till just nu men den här veckan har varit snurrigt värre. Jag har inte lyckats komma upp i rätt tid någon dag förutom idag. Jag trodde att det var hoppträning för Anna i helgen men det visade sig vara till nästa helg. Jag glömmer saker som jag måste göra.

Idag måste jag göra momsen innan jag åker till Melltorp och jobbar. Efter Melltorp ska jag rida Solis och sedan vidare till Folkatorp. Gårdagens lektioner flöt på väldigt bra och vi filmade vissa grupper när de hoppade. Det ska de sedan titta på nästa vecka när det är teori.

Issa hoppade jag lite bockar med igår och hon var superfin! Nu orkar hon hålla ihop sig mycket bättre fram till hindren. Jag tror att det bästa är att inte hoppa högt med henne nu utan bara trimma mer så att hon blir stark. Supran gick också bra igår. Henne får jag jobba en hel del med att hon inte ska bli för djup och framtung. I galoppen blir hon lätt lite gunghäst när hon inte arbetar bakifrån och fram.

Solis har vilat mån-tis och igår red Frida honom. Idag ska jag trimma lite i ridhuset och glassa. Han är en riktig härlig grabb när han är på bra humör! Annars är han mest en pajas som gillar att spela Allan!

Nu ska jag fixa lite bokföring och moms!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar