Pony On Track

Pony On Track
Pemberley sto f.01, e. Likstahöjdens Komet u. Piquet

onsdag 10 mars 2010

Issa skenar

Igår red jag och P tillsammans. Jag frågade om han inte ville testa Issa lite så jag fick se hur hon gick. Självklart sa han. Han satt upp och så sa jag trava igång ganska snabbt för hon var lite taggad i skritten och taktade mer än skrittade. Sagt och gjort. Det gick bara fortare och fortare och till slut galopperade Issa runt med huvudet rakt upp och P bara hjälp typ. Men sedan gick det bättre och hon gick riktigt bra i traven till slut.

Det jag tänkte mer var hjälp nu kommer de ligga i ett hörn och sprattla med benen rakt upp och dö! Men när han sedan fick ordning på henne så upptäckte jag vilken snygg pingla jag faktiskt har. Hon är amazing! Inte är hon ofräsch det minsta! Och som hon rör sig. Flashig dam det där!

Det ska bli spännande att hoppa på lördag! Pemsan får gå både fre+lör. Sen får vi se om det blir tävling på söndag eller inte. Beror på hur hon sköter sig. Det kan vara bra att hon får ur sig lite energi innan. Hon har varit galet laddad senaste gångerna på träningarna.

Nu ska jag dock åka och hämta Pontus och sedan sitta till häst 7.30. Två stycken ska hinnas med innan 10.00

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar