Pony On Track

Pony On Track
Pemberley sto f.01, e. Likstahöjdens Komet u. Piquet

måndag 15 mars 2010

Duktiga hästar och elever

Helgen har bestått av hästar i all ära. Upp tidigt både lör + sön för att rida Pay and Ride på lördagen i A-sund med Solis. Jag red en LA:1 och fick 67,5% vilket jag är helt nöjd med! Jag måste dock träna på att lägga 10 m volter i trav och galopp!

Igår var det hopptävling på LxRk och jag hade två elever som skulle starta sin första LD clear round. Lite nervösa och pirriga var de men mammornas nervositet kunde man gångra med 100 jämfört med barnens. Både barn och ponnyer skötte sig utmärkt de red så väl! Felfritt blev det för båda ekipagen och jag var en mäkta stolt tränare! Det är så roligt att se hur mycket de har tagit åt sig på träningarna och var verkligen mogna för detta nu.

För min egen del startade jag LC + LB med Pemsan. Hon visste precis vad som skulle göras och var mer vild än tam nästan. Direkt när hon kom in i ridhuset och fick se alla hinder så började det krypa i kroppen på henne. Hon kunde absolut inte stå still och vänta på sin tur medan ekipaget innan hoppade klart. Det är verkligen underbart när hon är på det humöret och verkligen vill hoppa! I love her those times.

Idag ska jag jobba i Melltorp och sedan rida Solis samt Surprise. Eventuellt joggar jag Issa också. Hon har gått några dagar i rad men veckans planering kräver nästan att jag rider henne idag med. Vi får se!

Nu ska jag borsta tänderna och starta veckan med en PW!
Ciao ciao!

1 kommentar:

  1. Jag försökte mejla över några bilder på dig och Pem men din inbox var full så det gick inget bra. Hör av dig till mig om du har en annan adress, kanske skickade jag på en gammal.
    Hon såg fin ut, lite laddad kanske. ;o)

    SvaraRadera