Pony On Track

Pony On Track
Pemberley sto f.01, e. Likstahöjdens Komet u. Piquet

tisdag 9 mars 2010

Dressyrträning, löshoppning

Helgen bestod av dressyrträningar för Marianne med Issa, Solis och Surprise. Issa var lite laddad till en början men blev sen riktigt fin. Solis kändes superbra både lördag och söndag! Dags att annonsera ut honom nu. Surprise skötte sig också men orkade inte så mycket. Efter att vi hade galopperat i båda galopperna var hon helt slut! Vi tränade en del på att börja flytta henne vilket inte var helt lätt, men det kommer tids nog.

Igår löshoppade vi unghästarna i Melltorp. De skötte sig bra och har faktiskt lite teknik de flesta av dem trots att det är dressyrhästar. Idag ska vi nog rida i kojan för snön är för hård. Sedan ska jag rida Pem och Issa innan lektionerna på LxRk.

Folkatorp känns riktigt bra nu och jag trivs verkligen! Det går i ett dagarna just nu och jag är helt slut på kvällarna så ni får ursäkta om mina uppdateringar blir färre. Jag kommer snart övergå att blogga på min hemsida också.

Till helgen är det Anna E träning samt hopptävling på LxRk. Pem ska träna fredag och hoppa söndag. Issa ska ut på äventyr och gå sin första hoppträning på lördag för Anna. Spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar