Pony On Track

Pony On Track
Pemberley sto f.01, e. Likstahöjdens Komet u. Piquet

fredag 5 mars 2010

06.34

Här sitter jag med kaffet i högsta hugg en fredagmorgon. Jag ska ut till stallet runt 7.00 för att rida med Karin. Idag har jag 3 st att rida, 4 om jag hinner innan jobbet börjar på Folkatorp 14.00.


Surprise gick riktigt bra igår och har börjat komma igång nu. På söndag ska jag träna dressyr med henne men det får bli relativt lugnt. Imorgon ska Issa gå. Hon har också varit fin nu och stärker sig mer och mer.

Lektionerna gick bra igår också i Kumla. Lite rörigt på första lektionen men sen flöt det på. Ponnyerna är inte dumma heller. De stannar och bajsar, kissar och vill inte hamna för långt bakom hästen framför för då stannar de.

Helgen ser ut att vara full. Träning lör + sön med två hästar per dag. Sedan har jag lunch + EM imorgon och EM på söndag. Pem måste ridas helst båda dagarna och även Surprise imorgon.

Hästarna i Melltorp skötte sig jättebra igår. Jag fick rida i "kojjan" på grund av den hårda snön men både Lillhingsten och Tiffany gick jättefint igår. En av 3-åringarna galopperade vi på för andra gången. En annan av 3-åringarna hade vi fast gjord på för andra gången men det gick också bra. Det är alltid lite nervöst när man sätter på den fasta gjorden de första gångerna för man vet aldrig hur de reagerar, även om man förberett väl med den elastiska gjorden.


Nu ska jag klä på mig, ordentligt, för det är tydligen över 15 minus ute igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar